Jak na fixie 2.

20.02.2010 19:04

Tak už jsme si nakousli dva způsoby jak si udělat levně fixku a těd je na řadě jak zafixovat kazetu.

 

Tak jedem popořadě.

  1. Demontáž ozubených kol, nebo kola. Pokud nemáte montážní přípravek, postačí vám kladivo a nějaký starý šroubovák, v tomto případě bych doporučil si povolit matici když máte kolo nasazené na kole kdy si nohou přidržíte pedál aby se vám pastorek neprotáčel.

  2. Demontáž rychloupínáku a osy. Při demontáži osy kola, si dejte pozor aby se vám při vytaženi kónusu nevyskočily ložiska ,některé nejsou kryte a ve většině případu mají ložiskové kuličky rozdílnou velikost na pravé a levé straně, tek at se vám to nemichá.

  3. Ložiska jsou dnes již na nábojích kryty gufery. Gufero na pravé straně vypáčíme šroubovákem, nijak zvlášť tam nedrží a pod nim se nám objeví ložisková miska, která je zároveň jako matice, která drží celou kazetu pohromadě. Jsou na ni dva zářezy pro speciální montážní přípravek, opět nám postačí starý šroubovák a kladivo, ovšem nezapomeňte, že tato matice má opačný závit, takže povolujeme po směru hodinových ručiček. Matici jen povolíme a zatím necháme tak.

  4. Pro snadnější manipulaci si vyndáme celou jednotku volnoběžky. Opět při pohledu z pravé strany dovnitř náboje uvidíte opět speciální tisícihran, ale toto se dá lehce obejít a to tak že vám stačí 12 imbus, nebo delší šroub na 12 klíč upevněny ve svěráku. Já jsem použil imbus a menší páku v podobě starých řídítek. Stačí trochu zabrat a kazetu máte venku.

  5. Položíme si kazetu na stul, demontujeme povolenou matici z kroku 3, a opatrně zvedáme vnější plášť kazety. Pozor ve větší pravděpodobnosti na vás vyskočí spousta opravdu malilinkatých ložiskových kuliček, takže je dobré to na povrchu na kterém se vám to nebude kutálet, budete je potřebovat. Ve středové části se nachází tři aretační packy jištěné malým drátkem. Drátek a packy odstraníme.

  6. Zafixováni můžeme provést dvěma způsoby, a to zavařením, ale tento krok se již nedá vrátit zpět, kdyby vám fixka nevyhovovala, a druhý způsob je nahradit aretační packy nějakými klínky. Já si takové klínky vyrobil ze šroubu, které jsem vsadil na místa pacek, a jen velmi lehce je zapiloval, aby sedly do ozubení vnějšího pláště. Nebudu popisovat jak přesně to zapilovat a jaky šrouby použít, jelikož náboje od různých výrobců se mohou uvnitř trochu tvarově lišit. Nezapomeňte si demontované vnitřnosti nechat pro případ opětovné přestavby na volnoběžku.

  7. Při opětovné montáži nesmíme zapomenou vsadit ty miniaturní ložiskové kuličky na původní místo, sice již nebudou plnit funkci ložiska ale jsou tam duležité, aby nám nevznikla ne kazetě vůle. Montáž je opak demontáže akorát v obráceném pořadí takže to již popisovat nemusím.

 V kategorii Projekty sem uložil krátke videjko na důkaz že to opravdu funguje.

Pokud se někdo rozhodne si udělat fixku, napište mi prosím jakým způsobem a jak jste na to vyzráli, způsobu se jistě najde hodně a rád se přiučím.

 

Zpět